Roger Canadell rep el Premi de Filologia Lluís Nicolau d’Olwer concedit per l’IEC

31 de març de 2016

Felicitem molt sincerament el nostre col·lega Roger Canadell, professor del grau de Llengua i Literatura Catalanes i del màster d’Edició Digital de la UOC, que ha estat guardonat per la tesi doctoral Josep Anselm Clavé i l’escriptura: obra poètica i periodisme cultural.

El Premi de Filologia Lluís Nicolau d’Olwer concedit per l’Institut d’Estudis Catalans va ser instituït l’any 1965 i premia, cada tres anys, la millor tesi doctoral o el millor treball d’investigació sobre filologia. Aquest premi, com tots els que concedeix l’IEC des de cadascuna de les seves seccions, té per objectiu “promoure l’alta investigació científica, principalment la de tots els elements de la cultura catalana”.

El treball de recerca del professor Roger Canadell ha permès aplegar, catalogar i editar la totalitat de l’obra poètica de Josep Anselm Clavé (1824-1874), bona part de la qual havia restat desconeguda fins avui; i ha indexat i estudiat les revistes dirigides pel poeta, músic, empresari cultural i polític, fundador de les primeres societats corals del país. Aquesta tesi suposa un replantejament  de la trajectòria, la importància i la influència de l’obra de Clavé, i contribueix a la revisió de la literatura i la cultura catalanes del segle XIX que s’està duent a terme en els darrers anys des de diversos grups de recerca, facultats i departaments universitaris.