Quin neologisme del 2017 t’agradaria que sortís al diccionari?

30 de novembre de 2017
neologisme de l'any 2017 obneo iec

Neologisme de l'any 2017 observatori de neologia IEC

L’Observatori de Neologia i l’Institut d’Estudis Catalans engeguen la quarta edició de la campanya Neologisme de l’any 2017. De l’1 al 31 de desembre us proposen que participeu en la tria d’enguany. Des del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC us animem a participar-hi!

El procés de participació s’estructura amb la tria d’un dels deu neologismes seleccionats mitjançant una votació única al web: http://www.neologisme.cat

Neologismes 2017 escollits per les entitats organitzadores

• micromasclisme
  • fer pinya
  • judicialitzar
  • transgènere
  • politòleg
  • turismofòbia
  • gentrificació
  • hiperventilar
  • sobiranisme
  • cassolada

El dia 8 de gener de 2018 es farà pública la paraula guanyadora que serà candidata a entrar al diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans. La participació en el concurs Neologisme 2017 inclou la inscripció a un sorteig i el guanyador/a rebrà un premi consistent en un lot amb diversos llibres i complements (la nova gramàtica i la nova ortografia de l’IEC, motxilla i complements) . La resolució del sorteig es durà a terme el mateix dia que es faci públic el neologisme guanyador.

Compartim amb vosaltres els neologismes guanyadors dels darrers anys:

2014 – estelada
2015 – dron
2016 – vegà

Si us interessa consultar més informació sobre els neologismes o paraules noves, al blog neolosfera trobareu un recull dels neologismes extrets de la base de dades de l’Observatori de Neologia (OBNEO). Allà podeu trobar la definició i exemples d’ús dels neologismes seleccionats per al concurs.

Quin t’agradaria que fos el neologisme 2017? à Participa-hi! Molta sort!

Ona Domènech Bagaria
Directora del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC i investigadora de l’Observatori de Neologia del grup de recerca IULATERM.