Jornada “La convivència lingüística a la Catalunya del futur”

2 de maig de 2014

El setembre del 1998 a la UOC vam posar en marxa la llicenciatura de Filologia Catalana, que va obrir la possibilitat, per primer cop en el nostre context, de cursar aquests estudis de manera virtual. Onze anys després, el setembre del 2009, vam engegar l’actual grau de Llengua i Literatura Catalanes, titulació adaptada a les directrius de l’Espai Europeu d’Educació Superior que, partint d’un disseny basat en competències, combina de manera equilibrada i innovadora els aspectes literaris, lingüístics, culturals i socials.

Enguany, amb l’objectiu de celebrar els 15 anys transcorreguts des de l’inici dels estudis de llengua i literatura catalanes a la UOC, hem organitzat diverses activitats que culminaran en la jornada que tindrà lloc el proper divendres 23 de maig de 9.30 a 14.30 h, a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans de Barcelona, amb el títol “La convivència lingüística a la Catalunya del futur”.

Conscients del transcendental moment històric que vivim a Catalunya, com a estudiosos de la llengua, la literatura i la cultura catalanes, hem volgut celebrar aquest quinzè aniversari amb un acte acadèmic i festiu, organitzat en col·laboració amb l’Institut d’Estudis Catalans, en què acadèmics de prestigi i reconegudes personalitats de l’àmbit cultural i social ens oferiran la seva visió de la convivència de llengües a la Catalunya actual i futura.

A continuació us informem del programa detallat de la jornada, que esperem que trobeu tan engrescador com nosaltres i que desitgem poder compartir amb tots els qui formeu part de la nostra comunitat com també amb tothom que tingui interès a informar-se, reflexionar i discutir sobre la convivència lingüística al nostre país.

La jornada és gratuïta i oberta a tothom. Només cal confirmar l’assistència enviant un correu electrònic a artshum@uoc.edu o trucant al telèfon 93 253 23 00.

L’acte també es podrà seguir en directe (streaming) a l’adreça http://videoteca.iec.cat/.

Us hi esperem!

Jornada “La convivència lingüística a la Catalunya del futur”

Seu de l’IEC (Carrer del Carme, 47 – Sala Prat de la Riba)
Divendres, 23 de maig de 2014

9.30 h Obertura a càrrec del president de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i del rector de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

9.50 h Ponència 1: “Català, castellà i les altres llengües. Perspectives sociolingüístiques per a una Catalunya futura”, a càrrec del prof. Georg Kremnitz (Universitat de Viena, Àustria)

10.40 h Ponència 2: “Les mudes lingüístiques dels joves catalans”, a càrrec del prof. Joan Pujolar (UOC)

11.30 h Pausa-cafè

12.00 h Taula rodona: “Cap a quin model de convivència lingüística volem anar?”, amb Josep Soler (Universitat de Tartu, Estònia), Bernat Gasull (Plataforma per la Llengua) i Najat El Hachmi (escriptora). Modera: Vicent Partal (Vilaweb).

13.30 h Cloenda a càrrec del prof. Isidor Marí (UOC), president de la Secció Filològica de l’IEC

En acabar l’acte se servirà una copa de cava als assistents.

Organització: Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC,  amb la col·laboració de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans i de Vilaweb