“El català en l’era global” a Perpinyà

21 de novembre de 2018
Beques per a estudiants internacionals (UOC-IRL) Beques per a estudiants internacionals (UOC-IRL)

Acte conjunt del grau de Llengua i Literatura Catalanes i el grau d’Humanitats de la UOC.

El proper dia 28 de novembre (18.30 h) tindrà lloc a la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà una acte conjunt dels graus de Llengua i Literatura Catalanes i d’Humanitats, al qual sou tots convidats, si us voleu desplaçar a la capital rossellonesa o per algun motiu us hi trobeu a prop.

La publicació recent del recull de contes Palanques (2018) de l’artista i activista cultural vallespirenc Miquel Arnaudies —expressió de la fidelitat al parlar local de qui és també president del Centre Cultural Català del Vallespir esdevé el pretext per a una conversa pausada entorn de les pràctiques i les identitats lingüístiques, i sobre els reptes actuals del català entre l’àmbit local i el món global. L’interlocutor serà el professor Joan Pujolar, catedràtic de Sociolingüística de la UOC i president de la Societat Catalana de Sociolingüística. Pujolar dirigeix, entre d’altres, el Grup de Recerca sobre Llengua, cultura i identitat al món global i el projecte de recerca que encapçala a hores d’ara se centra en l’experiència de persones que habitualment parlen un idioma que no és el seu nadiu.

El catala en l'era global a perpinya grau llengua i literatura catalanes i humanitats

La conversa tractarà sobre els usos, les transformacions i les incerteses de la llengua en un món canviant com el d’avui. En el col·loqui que s’obrirà en acabar la conversa, entre els convidats hi intervindran també altres persones que integraran, per dir-ho així, la “fila 0” (professors de la UOC, escriptors, responsables institucionals o activistes culturals i per la llengua), així com el públic assistent que ho desitgi. Serà una ocasió per fer present la UOC (les nostres ofertes formatives, i la nostra proposta acadèmica i de recerca) a la Catalunya Nord, on fins ara no havíem organitzat cap activitat dels nostres graus. Alhora, podrem aportar una visió, des de la reflexió i la recerca, sobre la situació i les pràctiques lingüístiques d’avui dia en contrast amb les experiències i les percepcions que se’n poden tenir sobre el terreny, per posar de relleu llums i ombres, avenços i retrocessos, dificultats i avantatges de la posició de les llengües i el seu paper en les societats contemporànies.

Narcís Figueres, professor de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC