Avui fa sis anys de la mort del filòleg i lingüista Joan Solà | Un gran record per a una gran figura

2 de novembre de 2016
Joan Solà | Imatge: nuvol.com

Tal dia com avui fa 6 anys de la mort del filòleg i lingüista Joan Solà, un gran referent en la seva especialitat i un gran divulgador de la llengua. Vicepresident de l’IEC, un any abans que ens deixés va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes amb motiu de la seva contribució a la cultura del nostre país. En una data tan assenyalada com la d’avui, des del grau de Llengua i Literatura Catalanes volem recordar-ne la figura i el llegat, com a reconeixement a la seva inestimable contribució a la nostra llengua i a la nostra nació.

Us convidem a veure l’entrevista que li van fer a VilaWeb, titulada “Joan Solà: Aquí no hi ha pau lingüística“, arran de la publicació del seu llibre Plantem cara. I també us animem a llegir l’article de Neus Nogué publicat a Núvol el 2015: Joan Solà, en el record. Finalment, us oferim l’enllaç a una magnífica selecció de textos d’aquest gran mestre, publicada pel butlletí setmanal InfoMigjorn.

Joan Solà va néixer a Bell-lloc d’Urgell el 1940. Va estudiar Magisteri a Lleida i posteriorment el 1965 aconseguia el títol en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona. Seguidament, en la mateixa universitat, va fer el doctorat en Filologia Catalana i, des de 1966, ensenyava lingüística catalana en diverses institucions: UB, UAB, Escola de Mestres Rosa Sensat, Universitat d’Estiu de Prada, Càtedra Ramon Llull de Mallorca, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de Girona. Durant la seva trajectòria professional va escriure al voltant de quaranta llibres sobre la llengua i també va fer una gran tasca divulgativa als mitjans de comunicació. En un dia com avui, doncs, el nostre record per aquesta figura cabdal de la lingüística catalana és més viu que mai.