Anna Riera ha guanyat el Premi Emili Teixidor 2017

20 de novembre de 2017

Anna Riera ha guanyat el Premi Emili Teixidor 2017 pel projecte de didàctica de la literatura Conta’m un conte, CUC, que atorga la Fundació Miquel Martí i Pol. El jurat ha valorat CUC per ser un projecte innovador, aplicat a la narrativa breu, que promou la lectura de la mà de les noves tecnologies. N’ha destacat la solidesa del marc teòric i la presentació excel·lent, d’una banda i, de l’altra, el fet que es desenvolupi des d’una perspectiva transversal, atès que permet abraçar des dels lectors infantils fins als de la tercera edat.

Descripció del projecte
CUC (Conta’m Un Conte) és un projecte didàctic de vídeo contes dissenyat amb la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Problemes) i presentat en forma de seqüència didàctica. El CUC està dissenyat en forma de taller creatiu, col·laboratiu, multidisciplinari i estimulant que té com a finalitats potenciar la competència oral dels alumnes, integrar-ne les seves habilitats digitals, lingüístiques i artístiques, facilitar la comprensió de la nostra literatura entre els adolescents i, sobretot, encomanar-los el gaudi pel gènere narratiu breu, especialment el conte. A més, es tracta d’una seqüència que no s’acaba dins dels límits de les aules, sinó que manté una relació directa amb agents de l’entorn més proper, ja que els destinataris de les narracions són diversos col·lectius de la societat: llars d’infants, escoles de primària, instituts de secundària, llars d’avis, estudiants universitaris, associacions de pares i mares… En definitiva, el projecte CUC, exportable i ampliable, és una reivindicació del gènere narratiu breu que cerca una resposta adequada, creativa i digital a un repte diari: la narració d’una història. El projecte es va dur a terme amb alumnes de primer d’ESO de l’Institut de Gurb, Osona, el curs 2016-17.

Resultats del projecte
Podeu veure alguns resultats del projecte en els enllaços següents:
Un tall“, Quim Monzó.
Les històries de Nasrudín i les murmuracions de la gent“, escriptor: Halil Bárcena; il·lustracions: Mariona Cabassa.
El follet que tirava grans a terra“, llegenda de Gurb.
L’aneguet lleig“, Hans Christian Andersen.

Anna Riera és graduada en Llengua i Literatura Catalana i màster en Estudis Culturals Catalans per la UOC (premi extraordinari 2017). És membre del grup de recerca Literatura Catalana, Món Editorial i Societat (LiCMES), de la UOC. Enguany ha rebut també el Premi Baldiri Reixac en la categoria Estímul a mestres i professors.