Nova convocatòria de beques per cursar assignatures del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC

7 de juny de 2019
beques ramon llull llengua catalanes beques ramon llull llengua catalanes

Ets un estudiant procedent d’una universitat estrangera o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol? Tens estudis previs de llengua o literatura catalanes? Si vols continuar la teva formació universitària en aquest àmbit sense moure’t de casa, aquesta informació et pot interessar.

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, convoca de nou dues beques que cobreixen la totalitat del cost la matrícula per a estudiants procedents d’universitats estrangeres o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol amb l’objectiu que puguin cursar dues assignatures del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC entre el primer i segon semestre del curs acadèmic 2019-2020. Les assignatures que poden ser objecte de beca són les següents:

• Llengua catalana: estructura i ús (inici docència setembre 2019 i febrer 2020)
  • Llengua, cultura i societat (inici docència setembre 2019 i febrer 2020)
  • Literatura, cultura i societat a Catalunya (inici docència setembre 2019)
  • Narrativa catalana actual (inici docència setembre 2019)
  • Poesia catalana (inici docència setembre 2019)
  • Avantguardes i literatura a Europa i a Catalunya (inici docència febrer 2020)
  • Estudis culturals catalans (inici docència febrer 2020)
  • Sociolingüística catalana (inici docència febrer 2020)

llengua catalana beques ramon llull

Totes les assignatures (més informació aquí) tenen un valor de 6 crèdits ECTS cadascuna i una durada d’un semestre acadèmic (setembre-gener o febrer-juny). Els estudiants seleccionats podran cursar les assignatures triades en dos semestres consecutius, cada una en un semestre (setembre-gener i febrer-juny); o bé de manera simultània, és a dir, cursant les dues assignatures en un sol semestre (setembre-gener o febrer-juny).

Les assignatures s’imparteixen en línia, en el campus de la UOC, seguint un model educatiu centrat en l’estudiant i el seu procés d’aprenentatge. Un dels aspectes fonamentals és el disseny de les activitats que els estudiants han de fer al llarg d’aquest procés. Cal destacar tres elements essencials d’aquestes activitats: els recursos d’aprenentatge, la col·laboració i l’acompanyament (mira aquí un vídeo sobre l’aula virtual de la UOC).

En l’edició passada els dos estudiants que van obtenir la beca i cursar dues assignatures amb gran èxit de resultats van ser Chiara Rizzi, de la Universitat de Bolonya (Itàlia), i Colin Gagné, de la Universitat de Mont-real (Quebec).

Aquí tens més informació sobre les beques i sobre com sol·licitar-les.

No t’adormis, que el darrer dia per participar a la convocatòria és el 25 de juny de 2019!