Quin serà el neologisme de l’any 2016? Participa-hi!

14 de desembre de 2016

L’Observatori de Neologia i l’Institut d’Estudis Catalans fan una crida a participar en la tria del neologisme de l’any 2016, una iniciativa que es duu a terme des del 2014 i que enguany celebra la tercera edició. El neologisme guanyador de l’any 2014 va ser estelada i el del 2015, dron. La Secció Filològica de l’IEC ja va acordar la incorporació d’estelada al Diccionari de la llengua catalana i ara està estudiant la incorporació de dron.

Per a la votació del neologisme de l’any 2016 les entitats organitzadores han triat els 12 neologismes següents:

•   antropocè
•   ciutat refugi
•   futtoc
•   gihadisme
•   invisibilitzar
•   maridatge
•   micropoble
•   nomofòbia
•   precaritzar
•   superlluna
•   transmèdia
•   vegà -ana

Si voleu consultar alguns dels neologismes proposats, podeu entrar a la neolosfera, un blog dedicat al recull i la presentació de neologismes extrets de la base de dades de l’Observatori de Neologia (OBNEO). L’Observatori, que  té un conveni de col·laboració amb el grau de Llengua i Literatura catalanes de la UOC, forma part del grup recerca IULATERM, del qual són membres investigadors alguns professors i col·laboradors docents d’aquest grau .

El termini que teniu per triar el neologisme del 2016 que voleu que sigui candidat a entrar al Diccionari de la llengua catalana finalitza el dia 8 de gener. Només cal que voteu el neologisme triat omplint el formulari que trobareu a www.neologisme.cat, i pel fet de votar participareu en un sorteig.

El neologisme més votat de l’any 2016 es donarà a conèixer el 10 de gener de 2017 i el nom del guanyador del sorteig es farà públic el mateix dia.

Des del grau de Llengua i Literatura catalanes de la UOC us animem a participar!