Crònica de la visita a la RABLB

27 de maig de 2016
Divendres passat vam dur a terme la visita a la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona (al Palau Requesens) amb estudiants de l’assignatura Literatura catalana moderna i altres participants que s’hi van voler afegir a aquesta convocatòria, oberta a tothom.

Va ser una sortida molt interessant i profitosa, en la qual vam aprendre tots plegats aspectes històrics de la institució, vam gaudir dels espais en què encara es reuneixen els acadèmics i vam consultar manuscrits amb una gran història de la mà d’estudiosos com els professors Verònica Zaragoza, Eulàlia Miralles i Narcís Figueras.
Com fem sempre, vam aprofitar per fer una sessió que tot i no ser una activitat acadèmica obligatòria, va ser profitosa per als estudiants. Agraïm l’assistència d’aquest grup petit però molt interessat, que va poder accedir a espais que habitualment no hi ha ocasió de veure i a documents que només els experts toquen. I als que no vau poder assistir-hi, us animem a venir en una altra ocasió.

Mentrestant, us deixem alguns comentaris que ens han fet estudiants que hi van participar:

“Va ser un privilegi comptar amb les explicacions de tres professors com Narcís Figueras, Eulàlia Miralles i Verònica Zaragoza, la nostra consultora. Escoltant-los encomanen el seu entusiasme per la literatura moderna.”

“Vam poder veure el lloc on es fan els actes de la Real Acadèmia i el lloc on es reuneixen els acadèmics. La Reial Acadèmia es troba en un antic palau i el lloc és fantàstic!
També van poder veure uns documents molt interessants, entre ells un manuscrit de Jeroni Pujades, un historiador de l’època. Les explicacions dels professors sobre els documents van ser fantàstiques.”

“Va ser una sortida molt interessant on, a banda de poder visitar el palau i veure (i tocar!) manuscrits amb més de 300 anys d’història, vam aprendre moltes coses gràcies als professors.”