La Universitat Oberta de Catalunya, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans, organitza la trobada de la titulació de Llengua i Literatura Catalanes d’aquest curs 2015-2016, amb la intenció d’aplegar estudiants, llicenciats i graduats, tutors, consultors i professors el dissabte 27 de febrer.

La imminent aparició de la nova gramàtica de la llengua catalana de l’IEC és una bona oportunitat per dedicar-hi la trobada d’aquest any en un espai tan emblemàtic com el de la Casa de Convalescència, seu actual de l’Institut d’Estudis Catalans.
Com sempre, la jornada es desenvoluparà en dues parts: en la primera, el Dr. Manuel Pérez Saldanya, catedràtic de Filologia Catalana de la Universitat de València, i la Dra. Gemma Rigau, catedràtica de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona, presentaran la conferència titulada “Gramàtica de la llengua catalana: entre la descripció i la prescripció”; i en la segona, visitarem la Casa de Convalescència i assistirem a les presentacions d’alguns dels millors treballs de final de grau o de llicenciatura de cursos anteriors.

L’horari previst és el següent:

9.30 – 10.00 h
Benvinguda i obertura a càrrec de la Dra. M. Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, i de la Dra. Ona Domènech, directora del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC
10.00 – 11.00 h
Conferència: “Gramàtica de la llengua catalana: entre la descripció i la prescripció”, a càrrec del Dr. Manuel Pérez Saldanya i la Dra. Gemma Rigau, membres de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans
11.00 – 12.30 h

Pausa-cafè
Visita guiada a la Casa de Convalescència
12.30 – 13.45 h
Presentació de treballs finals de titulació:
  •  La revisió de textos escrits. Memòria de pràctiques a Núvol, per Judith Fernández Olmos (Dir.: Bernat Puigtobella)
  •   L’oralitat fingida. La Senyora Florentina i el seu amor Homer, de Mercè Rodoreda, per  Helena Sacasas Arissa (Dir.: Elisenda Bernal)
  •  L’alternança per / per a davant d’infinitiu. Raons contraposades. Praxi i normativa. Una qüestió de sintaxi normativa controvertida i actual, perJaume Casassas Castellà (Dir.: Avel·lina Suñer)

13.45 – 14 h

Cloenda a càrrec del Dr. Joan Fuster, director dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC
14.15 h
Dinar col·lectiu

Podeu descarregar el programa en pdf aquí.

L’activitat és gratuïta, però les places són limitades i la inscripció és obligatòria.

L‘acte també es podrà seguir en directe (streaming) al web www.iec.cat.