Màster d’Estudis Catalans: pràctiques extracurriculars per a la inserció laboral

5 de maig de 2015
palau_de_la_musica_catalana

Les professions de la llengua i la cultura tenen cada cop més rellevància en el món d’avui. Les indústries culturals necessiten professionals capaços de gestionar la complexitat lingüística i cultural de la nostra societat, i de generar continguts originals, innovadors i ben explicats. D’altra banda, estan sorgint nous perfils professionals en àmbits com la creació de continguts, la programació cultural, la gestió del multilingüisme i l’acollida lingüística, el patrimoni cultural i literari…

La formació interdisciplinària que proporciona el màster d’Estudis Catalans: Llengua, cultura i societat contemporànies dóna als nostres estudiants una base sòlida de coneixements i competències per donar resposta a molts d’aquests perfils professionals. A més, però, hem creat un nou programa de pràctiques extracurriculars per tal d’afavorir la inserció laboral dels estudiants.

A fi de crear aquest programa de pràctiques, hem establert contactes i acords amb un bon nombre d’entitats, empreses i institucions d’arreu del territori, totes elles noms de referència en el món de la cultura, la comunicació i l’associacionisme. Entre d’altres, tenim acords de pràctiques extracurriculars amb:

D’altra banda, de cara al curs 2015-16, estem estudiant la possibilitat de crear un Treball Final de Màster en modalitat de pràctiques, que estaria obert als estudiants de l’orientació acadèmica del màster. Amb totes aquestes iniciatives aspirem que l’excel·lent formació acadèmica que reben els nostres estudiants vagi acompanyada també d’oportunitats perquè adquireixin una experiència professional que els serà de gran ajuda de cara a la seva inserció al món laboral.