S’han atorgat els premis extraordinaris de les nostres titulacions (Filologia Catalana / Llengua i Literatura Catalanes)

4 de maig de 2015

Des del 2014 la UOC atorga premis extraordinaris als estudiants que han obtingut globalment les millors qualificacions en les diverses titulacions oficials, tal com ho recull el títol II de la Normativa acadèmica, aprovat el 4 de novembre de 2013.

Tot i que inicialment es tractava de premis pensats per a les titulacions oficials de grau i màster universitari, les peticions rebudes per part dels estudiants han fet que la UOC hagi decidit ampliar-los també a les diplomatures, llicenciatures, enginyeries i segons cicles, amb efectes retroactius al 2014.

En el cas de les nostres titulacions, un cop revisats tots els expedients acadèmics presentats com a candidats a proposta dels Estudis, el premi extraordinari al millor expedient acadèmic del grau de Llengua i Literatura Catalanes 2013-14 va recaure en la graduada Noemima  Minguez  Alonso, que va dur a terme un treball final de grau en l’àmbit de la literatura medieval, titulat Referents romànics del Jaufré. L’Yvain i la genuïnitat del Jaufré, i dirigit per la medievalista i docent col·laboradora de la UOC Antònia Carré. En l’acte de graduació del mes de novembre de 2014, l’estudiant premiada va rebre, de mans del rector de la UOC, el diploma acreditatiu d’haver obtingut el premi extraordinari.

Així mateix, el premi extraordinari al millor expedient acadèmic de la llicenciatura de Filologia Catalana 2013-14ha recaigut en el titulat Jaume Casassas Castellà, que va dedicar el seu treball final de carrera a l’estudi aprofundit d’un aspecte controvertit de la sintaxi normativa catalana, L’alternança per / per a davant d’infinitiu. Praxi i normativa, sota la direcció de la professora de la Universitat de Girona i docent col·laboradora de la UOC Avel·lina Suñer Gratacós. En l’acte de graduació del mes de novembre de 2015, aquest estudiant també rebrà de mans del rector el diploma acreditatiu del premi extraordinari.

Felicitem efusivament els nostres dos guardonats i els animem a aprofundir en les seves recerques i, si és el cas, a continuar la seva formació dins la nostra oferta de postgrau. Esperem que aquest pas tan significatiu en el seu progrés acadèmic comporti per a ells una millora professional i personal.