Palau_de_la_musica_catalana.JPG
By ElenaCavanna (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons

El màster d’Estudis Catalans: Llengua, cultura i societat contemporànies de la UOC és un programa interdisciplinari que dóna una visió àmplia, actual i crítica de la cultura catalana. L’objectiu d’aquest programa és obrir la mirada sobre la llengua, la literatura i la cultura catalanes per incloure-hi també alguns aspectes cabdals de la nostra societat i producció cultural, com ara el cinema, les arts visuals, l’esport o la immigració. Gràcies a aquesta visió calidoscòpica i a un enfocament temàtic, la cultura catalana esdevé un estudi de cas per comprendre com es construeixen les identitats en el món d’avui.

L’originalitat d’aquest màster, però, és que aquesta visió àmplia i interdisciplinària va acompanyada de la possibilitat d’especialitzar-se en àmbits d’estudi concrets. Gràcies a això, els estudiants gaudeixen dels avantatges d’una mirada oberta i crítica, que els permet establir tota mena de connexions, però alhora els estudiants que ho desitgen poden concentrar els seus esforços i interessos cap a àrees temàtiques molt clarament definides.

Així doncs, segons la tria d’assignatures optatives que faci cada estudiant, pot assolir una d’aquestes quatre especialitats: