13 de maig de 2013

Ona Domènech, professora dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, i Sílvia Llach (consultora dels mateixos Estudis), han presentat, conjuntament amb Miquel Cornudella i Sílvia Grisó, la comunicació titulada “El Microscopi. Banc obert de definicions terminològiques i catàleg de representacions” a la XI Jornada de Terminologia de la Societat Catalana de Terminologia (SCATERM), filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

La Jornada, organitzada conjuntament per l’SCATERM i el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, s’ha celebrat el divendres 10 de maig (tarda) i el dissabte 11 de maig (matí) a Barcelona, amb el títol de “La terminologia en el món educatiu: didàctica, recursos i estratègies”.

El Microscopi és una aplicació web pensada, entre altres destinataris, per als professionals de l’educació, ja que recull definicions de termes de ciència fetes per nens i nenes d’entre 6 i 14 de nens, així com altres informacions obtingudes a partir de l’anàlisi d’aquestes definicions.

Es tracta d’una de les aplicacions del projecte de recerca sobre terminologia escolar “Jugant a definir la ciència”, que considera indispensable treballar el llenguatge, juntament amb el coneixement científic, des de les etapes més inicials de l’aprenentatge. Per a més informació podeu consultar el web del projecte a http://defciencia.iula.upf.edu.