El seu objectiu és, més enllà dels criteris normatius que han d’orientar la varietat estàndard, analitzar i trobar propostes més o menys generalitzables per als registres col·loquials de ficció a la televisió, el teatre i el cinema.

Les sessions tindran lloc els propers dies  17 i 18 d’octubre. La inauguració i la cloenda aniran a càrrec de dos professors dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, Joan Fuster Sobrepere, en la seva qualitat de director acadèmic del CUIMPB, i Isidor Marí, director del curs i president de la Secció Filològica.

Es reconeixerà 1 crèdit ECTS als estudiants dels graus d’Humanitats i Llengua i literatura catalanes de la UOC que acreditin haver cursat aquest curs amb aprofitament.